Nedräkningen har börjat !

Nu är det bara 30 dagar kvar till jag o emelie sitter i luften påväg till Japan.  Jag tror både att jag och emelie har väldigt svårt och förstå detta, att snart får vi ett nytt och väldigt häftigt äventyr. Jag tillexempel har inte ens bestämt vilken väska/väskor jag ska ha med mig (!) Eller vilka kläder. Till skillnad från emelie har jag aldrig varit japan eller Asien och har ingen aning om väder kultur eller något liknande. Men det absolut svåraste för min del är att jag kan ingen japanska över huvud taget och jag vet att i Japan prata man inte så bra engelska! För min del kommer det bli mycket prat med händer o peka på saker för att göra mig förstådd. Kulturen är helt olika från här, t.ex har jag kollat upp att man  inte får dricksa på restauranger, det anser som fult. Man äter med pinnar till allt, det är olagligt och slänga nått på marken! Inte ens tuggummi. 

Jag ser framemot den här resan väldigt mycket och jag värmer upp genom att äta massa "svensk" sushi o sjögrässallad 

Just det, jag är Erika och är Emelies lillasyster och hennes reskamrat på denna resan.  

Kommentera här: