Igår Tokyo idag Nagoya

Tokyo tokyo tokyo, en stad med massa hektiska människor.  Det är verkligen folk överallt, i precis alla gator, skrubbar ja överallt. Efter incheckningen på vårat hotell gick vi och åt ramensoup  (nudelsoppa) som va så fantastiskt god ! Just på dethär stället va dom väldigt turistinformerade och hjälpte till väldigt mycket när man skulle beställa mat. Det är inte som om Sverige när en servitör kommer fram till bordet och tar en beställning utan man klickar på en stor maskin och klickar på den man vill ha så får man ut en biljett som man sedan ger sin servitör. Just här fick vi ett kallt te som jag  (erika) tyckte smaka lite kartong, rätt bitter med andra ord. Men soppan va som sagt magisk. Efter maten vandra vi runt i Ginza och kolla läget. Vi gick även och fixa våra tågkort. 

Vi var rätt trötta men när vi gick ut ur Tokyos tågstation med allt folk ser jag (erika) en stor man (väldigt stor för att va japan)komma gående i raskt tak och trött som jag var reagera jag inte riktigt utan tänkte att han skulle gå runt mig men icke. Den här japanen rusa rakt in i mig så jag tappa andan och spräckte min läpp. Som tur va så stod en liten tant bakom som tog emot mig så jag inte flög omkull. Emelie stod bara o gapa lite chockat. När jag fick tillbaka andan kolla jag på emelie o sa :wtf... sen börja vi båda skratta så tårarna spruta. Min läpp är lite svullen ännu men jag mår bra för övrigt men det gjorde ont o få en rusande japan rakt in i mig. (Han sa inte ens förlåt) 
Efter allt skratt begav vi oss tillbaka till hotellet samt kolla i lite butiker. Bästa butiken va en mops butik.  Det va bara mopsar överallt o det bara glittra i mina ögon. 


På morgonen vakna vi runt fem och fixa till oss för att gå ut i äta frukost för att sedan bege oss till Nagoya. Shinkatågen som vi åker med mellan städerna var väldigt smidigt och resan tig ca 1 h och 20 min. I Nagoya låste vi in våra stora grejer för att upptäcka staden. Vi har bland annat åkt parisehjul och kollat Nagoya från högre perspektiv, fikat med våfflor och choklad latte, shoppat kläder. Vår lunch bestod av japansk curry som var supergod. Precis lagom med mat! 
Klockan är 17.40 så snart ska vi träffa emelies kompis Tskhmase och äta god mat och ha en fantastisk kväll !

Kommentera här: